Domů Fotky - Andrea Fotky - Tomáš 1 2 3 4 5

Big Red Turtle (Velká červená želva)

Tak tohle byla pár let moje srdeční záležitost. Díky ní jsem si troufal na stále složitější a složitější servisní operace (karosařinu, lakýrničinu, dokonce jsem zvládl i GO přední nápravy) abych nakonec zjistil, že je to snadné skoro jako s dětskou stavebnicí. Jenom se to nesmělo rozebírat moc často, aby nezbylo moc dílů v dílně ve sklepě. :-D Původně jsem si stařenku chtěl nechat jako druhé auto "na hraní", ale rodinný rozpočet začal být pomalu a jistě proti. Takže jsem ji nakonec s těžkým srdcem v roce 2005 prodal za 12500,- Kč (!!!) kamsi ke Karviné. Teď už jenom nostalgicky vzpomínám - však taky bylo na co! Kdepak asi budou dnešní spotřební auta za 20 let?

  • typ: Škoda 105L v základní výbavě (tedy spíše S), přestavba interiéru na GL na podzim 2004
  • rok výroby: 1986
  • najeto: 120000 km
  • motor: Škoda 742.10, 1049 cm3; max. výkon 33 kW/4800 min-1
  • barva: červeň Škoda 8165
  • obutí: 4x Matador MP3 165/80 R13 na plecháčích 4,5Jx13H


Úpravy:

  • motor: původní, bez úprav
  • nápravy:
    • přední: po kompletní GO, nápravnice ze Škody Rapid
    • zadní: bez úprav
  • karoserie:
    • přední světlomety ze Š130
    • bílé přední a boční blinkry
    • maska chladiče Š130
  • interiér:
    • kompletní GL interiér (palubní deska, ipury)
    • přístrojová deska model Š136/1987 (hranaté budíky s otáčkoměrem)
    • samonavíjecí pásy vpředu i vzadu
    • dřevěná hlavice řadicí páky
    • spouštěcí skla oken zadních dveří

Opravy a nové díly:

  • nové přední dvoupístové brzdiče (jaro 2004)
  • nový rozvodový řetěz motoru (podzim 2004)
  • přední náprava včetně řízení, kotoučů a stabilizátoru (GO, pěkně vlastníma rukama jaro-podzim 2004)
  • nové hydraulické rozvody (brzdové a spojkové trubičky + hadice, podzim 2004)
  • nové tvarové přední světlomety a maska chladiče (Š13X, podzim 2004)
  • zrenovovaná palivová nádrž ze Škody Rapid pro 5 st. převodovku a nový přívod paliva (podzim 2004)
  • nové potahy sedaček (podzim 2004)
  • nové přední i zadní tlumiče (podzim 2004)
  • nový karburátor JIKOV 32SEDR (jaro 2005) - definitivně poslední oprava