Domů Fotky - Andrea Fotky - Tomáš 1 2 3 4 5

Se Čtyřkolákem Posázavským Pacifikem

Posázavský Pacifik
Tomáš a Andrea Lajblovi © 2007

     Naše putování začíná na nádraží Praha-Vršovice, výchozí stanici bývalé místní dráhy Nusle-Modřany a následně i celého "Posázavského Pacifiku". Ten dnes najdete v jízdním řádu ČD jako trať 210 Praha Hlavní nádraží - Vraný nad Vltavou - Čerčany s odbočkou Vraný nad Vltavou - Dobříš. Původně jsem chtěl historický úvod k putování po této trati napsat sám. Ale protože tak za mě již učinili jiní a lépe, uvádím jen odkaz :D.
    Fotografování z jedoucího vlaku má své neopakovatelné kouzlo. Má ovšem i svá úskalí - na rozdíl od klidné "krajinářské fotografie" vám strojvedoucí těžko zastaví tam, kde byste si to zrovna přáli. A tak často vykloněni z okna hltáte očima nádherné příležitosti k focení, ale než si stihnete připravit nádobíčko, je onen krásný okamžik nenávratně pryč. A když už jste připravení, že teď, zrovna teď je to ono a přiložíte hledáček k oku, můžete si být jistí, že železniční skřítci vám přichystají lahůdku v podobě hustého křoví, skalního zářezu, tunelu nebo zatáčky přesně na opačnou stranu. :D

Vršovice, III. nástupiště

Pohled ze třetího nástupiště Praha-Vršovice směrem k vinohradským tunelům.

Směr Krč

Čtyřkolák míří v kouři do stanice Praha-Krč. Kolej vpravo vede do odstavného nádraží Praha-Jih.

Čtyřkolák

A tady už přijíždí 434.2186, Čtyřkolák, v čele třináctivozové soupravy.

Praha-Jih

Odstavné nádraží Praha-Jih.

Praha-Braník

Vlak se ve stanici Praha-Braník slušně zaplnil malými i velkými cestujícími.

most Inteligence

Branický "Most Inteligence". Kolmo na něj vede dole tramvajová rychlodráha
a výpadovka do Modřan.

golf

Golfové hřiště mezi Braníkem a Modřany.

před Modřany

Proti proudu Vltavy za modřanskou plavební komorou.
V dálce na obzoru je sotva viditelný vysílač Cukrák.

Zbraslav

Zbraslav z modřanského břehu.

předvěst

Předvěst stanice Praha-Zbraslav

Odjezd!

Odjezd ze Zbraslavi.

Kámen Zbraslav

Kamenolom ve Zbraslavi.

Jarov

Náš vlak byl delší než nástupiště jarovské zastávky.

jarovský tunel

Jarovský tunel, tehdy ještě před opravou s pomalou jízdou 10 km/h.

Volno!

Máme na volno!

Vrané nad Vltavou

Stanice Vrané nad Vltavou.

zvědavci

Trať lemovaly na příhodných místech skupinky malých i velkých zvědavců.

odb. Skochovice

Odbočka Skochovice. Kolej vpravo překračuje po měchenickém mostě Vltavu a pokračuje údolím Bojovského potoka k Dobříši.

drátovod

Páka a kladka jsou na Pacifiku od Zbraslavi po Jílové často jedinými vymoženostmi moderní dopravy.

Zamračená

Náš věrný doprovod - T478.1, dnes řada 749 ("Mračoun", "Zamračená" nebo "Cecek") na postrku na konci vlaku.

Remagenský most

"Remagenský most" v Davli.

bufet

Dobrou chuť!

Sázava

Sázava byla tradičně špinavá jako prase.

Medník

Mekka posázavských trampů - Medník.

Luka pod Medníkem

Z bývalé stanice Luka pod Medníkem zbyla jen louka zarostlá trávou :D.

u Pikovic

Pikovické údolí.

Krhanice

Zrušené nákladiště Krhanice.

Týnec nad Sázavou - největší mezilehlá stanice Pacifiku. Traťový oddíl do Čerčan je dokonce vybaven poloautomatickým blokem. Dříve odtud vyjížděly vlaky naložené motocykly Jawa a hliníkovými odlitky ze slévárny Metaz Týnec. Oba podniky kupodivu přežily i džungli velké privatizace v devadesátých letech, objem nákladní dopravy ale výrazně poklesl.

u Pecerad

Poslední stoupání u Pecerad.

vjezd do Čerčan

Vjíždíme do Čerčan. Dvoukolejka vpravo vede do Benešova.

vodárna

Bývalá staniční vodárna.

osobák

Křižování s osobákem do Prahy.

odjezdy

Odjezdy na pražském zhlaví dávají tušit, že se tu kdysi počítalo s jednosměrným autoblokem.

Železňák

Železňák přes Sázavu.

3kV =

3kV =

Čerčany

Čerčany

1. třída

Náš vlak měl i luxusní vůz první třídy.

zbrojení

Ti, co se protrpěli až sem, budou konečně odměněni pohledem na Čtyřkolák
při dozbrojování v čerčanském DKV.

topič

Všechna ložiska na mašince je potřeba důkladně promazat.

šukafon

M152.0 "Šukafon" na točně DKV Čerčany.

odjezd na vlak

Je dozbrojeno, Čtyřkolák odjíždí zpátky "na vlak".

setkání

Setkání minulosti a současnosti.

poslední

Odjezd do Kácova. Protože jsme vystupovali v Čerčanech, naše reportáž tu končí. :D

Valid HTML 4.0 Transitional