Domů | Fotky - Andrea | Fotky - Tomáš 1 2 3 4 5 |
Se Čtyřkolákem Posázavským PacifikemPosázavský Pacifik |
Naše putování začíná na nádraží Praha-Vršovice,
výchozí stanici bývalé místní dráhy Nusle-Modřany a následně i celého "Posázavského Pacifiku". Ten dnes najdete
v jízdním řádu ČD jako trať 210 Praha Hlavní nádraží - Vraný nad Vltavou - Čerčany s odbočkou Vraný nad Vltavou - Dobříš.
Původně jsem chtěl historický úvod k putování po této trati napsat sám. Ale protože tak za mě již učinili jiní a lépe, uvádím jen
odkaz :D.
Fotografování z jedoucího vlaku má své neopakovatelné kouzlo. Má ovšem i svá úskalí - na rozdíl od klidné "krajinářské fotografie" vám strojvedoucí těžko zastaví tam, kde byste si to zrovna přáli. A tak často vykloněni z okna hltáte očima nádherné příležitosti k focení, ale než si stihnete připravit nádobíčko, je onen krásný okamžik nenávratně pryč. A když už jste připravení, že teď, zrovna teď je to ono a přiložíte hledáček k oku, můžete si být jistí, že železniční skřítci vám přichystají lahůdku v podobě hustého křoví, skalního zářezu, tunelu nebo zatáčky přesně na opačnou stranu. :D Čtyřkolák míří v kouři do stanice Praha-Krč. Kolej vpravo vede do odstavného nádraží Praha-Jih. Vlak se ve stanici Praha-Braník slušně zaplnil malými i velkými cestujícími.
Branický "Most Inteligence".
Kolmo na něj vede dole tramvajová rychlodráha
Proti proudu Vltavy za modřanskou plavební komorou. Předvěst stanice Praha-Zbraslav Odbočka Skochovice. Kolej vpravo překračuje po měchenickém mostě Vltavu a pokračuje údolím Bojovského potoka k Dobříši. Náš věrný doprovod - T478.1, dnes řada 749 ("Mračoun", "Zamračená" nebo "Cecek") na postrku na konci vlaku. Týnec nad Sázavou - největší mezilehlá stanice Pacifiku. Traťový oddíl do Čerčan je dokonce vybaven poloautomatickým blokem. Dříve odtud vyjížděly vlaky naložené motocykly Jawa a hliníkovými odlitky ze slévárny Metaz Týnec. Oba podniky kupodivu přežily i džungli velké privatizace v devadesátých letech, objem nákladní dopravy ale výrazně poklesl. |